, , , , ,

Zapiekana dynia makaronowa z bryndzą

9/08/2015

Dynia makaronowa swoje właściwości ujawnia dopiero po ugotowaniu, bądź upieczeniu. Jej miąższ rozdziela się na mnóstwo delikatnych i cienutkich makaroników, które doprawione smakują wyśmienicie. Zastanawiałam się z czym je połączyć w postaci zapiekanej... i wybór padł na biały ser wędzony i rozmaryn.










        Składniki:
  • 2 dynie makaronowe
  • 4 ząbki czosnku
  • 2 łyżki masła 
  • 3 łyżki mąki
  • 1 i 1/2 szklanki mleka
  • 200 gramów bryndzy ( ja użyłam biały ser wędzony)
  • świeży rozmaryn
  • sól, pieprz do smaku

Wykonanie:
Dynie przekroić na połówki, wybrać pestki. Ułożyć przekrojoną stroną do dołu na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, podlać odrobiną wody i piec przez około 30-40 minut w piekarniku nagrzanym do 200 stopni Celsjusza.
W rondelku rozpuścić masło, posiekać drobno czosnek i przesmażyć na maśle. Dodać mąkę, a później mleko. Mieszać, by nie powstały grudki. Doprawić solą i pieprzem.
Upieczone dynie odwrócić, wzruszyć widelcem miąższ, by ukazały się makaroniki. Ja wyjęłam miąższ i dodałam go do sosu, następnie napełniłam dynie w każdej połówce. Pokruszyć na każdą dynię ser, posypać igiełkami rozmarynu. Zapiekać dynie z sosem i bryndzą aż się zrumienią (ok. 15 minut).
Podawać na ciepło.

Zobacz także

0 komentarze

Prawa Autorskie

Teksty i zdjęcia podlegają prawu autorskiemu. Zapytaj zanim je wykorzystasz!

Archiwum

Polub nas na Facebooku