, , , , , , ,

Chutney z dyni z brzoskwinią, gruszką i sokiem z limonki

9/06/2015



Świetny sos do mięs na ciepło jak i na zimno, a także do serów i tostów. Szybko się go robi szczególnie , gdy używamy owoców i warzyw , które się szybko rozgotowują.


W zimie rozwiąże problem co do obiadu i kanapki, jak i przywróci wspomnienie smaków lata.



















Składniki:

1,5 kg obranej dyni
0,5 kg brzoskwiń
0,3 kg gruszek ( już po obraniu)
300 g cukru trzcinowego
2 łyżeczki świeżo startego imbiru
1 łyżeczka soli
skórka i sok z 2 limonek


Wykonanie:

Dynię zetrzeć na tarce o grubych oczkach, dodać do niej obrane i pokrojone  na cząstki brzoskiwnie i gruszki, zacząć gotować na średnim ogniu około 35 minut, co jakiś czas mieszając
Następnie dodać cukier trzcinowy, imbir,sól, skórkę i sok z limonki, gotować do uzyskania porządanej konsystencji, gęstego sosu. Ja moją wersję zblenderowałam dzięki czemu uzyskałam aksamitną konsystencję.
Gorący sos nakładać do słoików, zakręcić i przekręcić by się porządnie zassały. Ja dla pewnosci zapasteryzowałam.

Zobacz także

0 komentarze

Prawa Autorskie

Teksty i zdjęcia podlegają prawu autorskiemu. Zapytaj zanim je wykorzystasz!

Archiwum

Polub nas na Facebooku