, , , ,

Dżem z dyni z pomarańczami

1/23/2015

Nie wiem czy nie za późno na taki przepis, w końcu sezon na dynie dobiega końca. Powinny się bardziej pojawić przepisy karnawałowe, może jakieś słodkości. Jednak ja tej tendencji nie uległam. Ja na razie o tłustym czwartku nie myślę. Myśle natomiast o dżemie, który robiłam jesienią. Zatem jeśli macie braki w spiżarni macie szansę to uzupełnić. Do naleśników czy ciasta  będzie jak znalazł.


Składniki: 
3kg dyni,
2 kwaśne jabłka,
2pomarańcze ,
1 szkl cukru (u mnie liście stewii)

Sposób wykonania:
Dynię i jabłka obrać i zetrzeć na tarce na dużych oczkach. Zasypać cukrem i gotować z cukrem do zgęstnienia. Na koniec dodać pomarańcze (obrane ze skóry i błonek) i rozgotować wszystko na jednolitą masę.Po czym zamknąć w wyparzonych słoikach i zapasteryzować około 20 minut.*

A propo cukru to zastąpiłam go liściami stewii ponieważ sama dynia, z której dżem robiłam najleży do najsłodszej odmiany i bardzo soczystej.


Ta druga wersja dżemu to przepis który dostałam od znajomej z Łodzi, troszkę kwaskowaty dlatego wolę moją pierwszą wersję którą wypróbowałam.

Składniki:

2,5 kg dyni (waga po obraniu i usunięciu pestek)
400g cukru
pół flakonika olejku pomarańczowego
2 galaretki pomarańczowe
2 łyżeczki kwasku cytrynowego

Sposób wykonania:
Dynię obrać, usunąć miąższ i pestki, pokroić na małe kawałki lub zetrzeć na tarce. Zasypać cukrem połączonym z dżemfixem/żelfixem. Poczekać ok. 2-3 godziny, aż dynia puści sok. Nadmiar soku należy odlać. Dynię prażyć na malutkim ogniu ok. 3 godziny. Na drugi dzień dodać 2 łyżeczki kwasku, pół flakonika olejku i 2 galaretki i gotować na malutkim ogniu ok. 2 godziny. Gdy masa będzie gładka, jednolita przełożyć do słoiczków (wcześniej wyparzonych i wysuszonych). Dżemy pasteryzować* ok. 10 minut.

* pasteryzowanie - przygotować garnek, wlać wodę, by sięgała do 3/4 wysokości słoików, które pasteryzujemy, wyłożyć go ściereczką. Na ściereczce ułożyć słoiki. Od zagotowania wody, gotować słoiki jeszcze przez 10 minut.

Zobacz także

0 komentarze

Prawa Autorskie

Teksty i zdjęcia podlegają prawu autorskiemu. Zapytaj zanim je wykorzystasz!

Archiwum

Polub nas na Facebooku